tirsdag, november 08, 2005

Amatørernes holdeplads

Hvor finder jeg professionelle aktørere?. Uanset hvilken kanal jeg zapper overpå, er sendefladen overladt til amatører. Vel at mærke amatører der meget gerne vil blive gode til et eller andet som at se godt ud, danse, synge, bygge om, opdrage børn, lave mad eller en af de hundredvis af andre gøremål, som livet er fyldt med.

Men hvor er alle håndværkerne, modellerne, sangere og sangerinder, kokkene henne - alle dem der kunne bringe os videre - bringe kvalitet og professionalisme ind i underholdningsuniverset. Nåh jo - de professionelle er der, men håndværkeren danser, miljøeksperten synger på livet løs og så videre.

Jeg slukker for fjernsynet - orker bare ikke at se mere iscenesat middelmådighed - hvor god kan en talentløs amatør blive ved professionel assistance i løbet af en uge. Vil hellere underholdes af de talentfulde, der har brugt årevis på at blive toptunet.

Skal denne middelmådighed få os almindelige til at føle os godt tilpas - tænk hvor flot jeg kunne blive på en uge, dansedronning på 5 dage, perfekt mor på rekordtid, hvis jeg fik proff styling. Eller skal vi bare læne os tilbage i selvforherligelsen over, at kunne male flottere, løbe hurtigere, kommunikere bedre, end ugens udvalgte almindeligheder.

Jeg vil have eksperterne tilbage - ej at forveksle med smagsdommerne.


Ingen kommentarer: